Ezzel a kampánnyal 4 óra alatt megkerestem a minimálbér közel másfélszeresét

Ebben a bejegyzésben lerántom a leplet egy kampányomról, ami kicsivel több mint 200.000 Ft profitot hozott 4 óra alatt. Remélem találsz benne hasznos információkat és fel tudod használni a saját vállalkozásodban is.

MIT SZERETTEM VOLNA ELÉRNI A KAMPÁNNYAL? Az egyedi pólókat nyomunk, és a nyári időszak kifejezetten jól megy, de érdekes, hogy az augusztus mindig megtorpan. Valószínűleg a nyaralások, szabadságok is közrejátszanak ebben, ezért mi is ebben az időszakban szünetelünk és megyünk szabadságra. Na igen ám, de ez jelentős bevételkiesés, amit egy vállalkozó sem engedhet meg magának. Így a szabadságunk előtt júliusban mindig van valami nagyobb kedvezmény, akció, amire bezubognak a vásárlók és feltöltik előre az augusztusi kasszát is.

A MARKETING ELSŐ SZABÁLYA: SOHA NE AKCIÓZZ OK NÉLKÜL

Valóban ez a legnagyobb hiba amit elkövethetsz, ha folyamatosan, bármilyen ok nélkül akciózol, és kibiggyeszted a terméked vagy szolgáltatásod alá a -10%,-20%-os kedvezményeket. A vásárlóid soha nem fognak teljes áron vásárolni, ha rászoktatod őket, hogy nálad folyamatos kedvezmény van. Ez helyett ugyebár a terméked előnyére kell fókuszálni a marketingedben. (vagy? kommentben még jöhetnek megoldások, hogy mit tegyünk még akciózás helyett)

HA MÉGIS AKCIÓT HIRDETSZ, AZ LEGYEN IZGALMAS!

Akciózni nem tilos, csak ne ez legyen az egyetlen trükköd! Az árkedvezmény már önmagában is csábító lehet, de ezt még vonzóbbá kell tenned! Izgalmasan, játékosan kell tálalni, a vásárló tegyen valamit a kedvezményért cserébe.

YETIT LÁTTAK TATABÁNYÁN!

Régóta szerettem volna megvalósítani egy olyan kampányt, ahol a vásárló annyi kedvezményt kap, mint amekkora lába van. Ez már önmagában is izgalmasabb, mintha azt mondanám, hogy július 6-án minden pólóra 42% kedvezmény van, ugye? De kicsit már ezt is uncsinak gondoltam és azon filóztam, hogy lehetne még játékosabbá tenni az egészet.

Egyik reggel kitaláltam, hogy ráépítem ezt egy sztorira, hiszen kinek van egészen nagy lába, mint személyesen a Yetinek. Röviden a kampány fő üzenete az volt, hogy még a Yetinek is megérte eljönni Tatabányára, mert annyira durva kedvezményt kap.

MEGVALÓSÍTÁS

A lényeg megvolt, már csak kommunikálnom kellett azt, hogy július 8-án, csak ezen az egy napon, brutál jó kedvezményt adok a pólókra. Mivel ez egy eleve abszurd akció, teljesen poénra vettem a dolgot. Volt néhány elképzelésem, hogy mit szeretnék, pl. hogy csak személyesen lehet majd vásárolni, ott helyben valahogy lemérjük a lábakat és így kapnak majd olcsó pólót, de kb ennyi.

Előjáték:

Ahhoz, hogy a vásárlókat izgalomba hozzuk, nem szabad durr bele csapni a közepébe, szépen fel kell vezetni az ajánlatunkat. Erre mindig az a példa kerül elő, hogy a csajnak is először udvarolni kell, nem a lánykéréssel kezded. Teljesen evidens.

Így kellett egy olyan eszköz, amivel rövid idő alatt elérem a célcsoportom nagy részét. Sok ötlet felmerült bennem, végül abban maradtam, hogy készítek híradó stílusban egy videót, ahol fapofával elmondom, hogy több helyen látták a Yetit Tatabányán és csak azért jött ide, hogy pólót vásároljon.

Teljesen házi megoldásokkal dolgoztam, itthon összeraktam egy mini videó stúdiót fehér háttérrel és némi fénnyel. Tehát nem az volt a cél, hogy über profi dolog legyen. Megírtam a szöveget, 1-2 óra alatt felvettem egy kis segítséggel. Az utómunka kb még 3 óra volt, tegyük hozzá, hogy a vágásban nem vagyok profi, így aki ért hozzá, annak biztosan gyorsabban megy.

Itt tudod megnézni a művet: https://www.youtube.com/watch?v=qWP-J8ykBEU&t=6s

Próbáltam humorosra venni, mindenki döntse el maga, hogy az vagy sem…:)

A lényeg, hogy a célját elérte, és kevesebb mint egy hét alatt több százan megosztották és amikor utoljára néztem, 30.000 megtekintés felett járt a videó.

Ez volt az egyik fegyver. A másik pedig a láthatatlan e-mail marketing. 1300 embernek a videót a megjelenéskor kiküldtem, majd akit érdekelt a kampány többi része, az feliratkozhatott a többi levélre. (szeretem csoportokra bontani az email listámat, így csak az kapja meg a leveleket, akiket tényleg érdekel)

A Facebookon pörgött a videó, eseményben az emberek jelezhették a részvételt, emailben pedig ment egy előre beidőzített email sorozat. Nem hagytam a véletlenre egyetlen dolgot sem és végig attól paráztam, hogy végül senki sem, vagy nagyon kevesen fognak eljönni július 6-án. Ezért még kitaláltam azt is, hogy aki ezen a napon 10.000 Ft felett vásárol, az kap egy Yetis bevásárló táskát is ajándékba.

A túlkészülés meghozta az eredményt és a nyitáskor már kígyózott a sor az üzlet előtt, négyen rögzítettük folyamatosan a rendeléseket. Volt, aki másfél órát várt mire sorra került. 10-14 óráig vettük fel a rendeléseket. Ebben a négy órában több mint 200 pólóra vettünk fel rendelést, valamivel több mint 500.000 Ft bevételünk keletkezett, amiből 200.000 Ft tiszta profit volt.

Ha eljutottál ideáig az olvasmánnyal, akkor köszi, hogy elolvastad. Remélem, hogy valamit sikerül ebből beépítened a saját vállalkozásodba is. Ha felmerül bármi kérdés, kommentben szívesen válaszolok rá.

Legyen sikeres napod!

Tudnod kell, hogy egy ilyen kampány lebonyolításához jó, ha már van egy meglévő email listád és kiépített online marketing rendszered!

Építsd fel az online marketing stratégiádat és növeld meg a vállalkozásod bevételét csupán azzal, hogy többet adsz el online!

Olvasd el a Vállalkozó Atlasz könyvemet és szerezd meg azt az azonnal használható tudást, amivel a vállalkozásod a következő sebességre kapcsol!

Beleolvasok a Vállalkozó Atlaszba!