5 baki a vállalkozásod Facebook oldalán, amit te is elkövetsz

Szívesen kiszoktam elemezni az ismerőseim vállalkozásának a facebook oldalát, vagy igazából aki meg kér rá. Ezt az 5 hibát mindenki elkövette és szeretném megosztani veled. Biztos vagyok benne, hogy az 5-ből legalább kettő nálad is probléma és ki kell javítanod!

1. Felismerhetőség

A Facebook oldalak többségén azt látom, hogy egy óriási ziccert hagynak ki a szerkesztői. Amikor odatévedek ezekre az oldalakra, nem mindig tudom beazonosítani azonnal, hogy miről is szól. Sokszor csak görgetek, görgetek és nem tudom, hogy milyen célja van az oldalnak.

Ennek 3 brutálisan egyszerű megoldása van, nézd csak!

– borítókép: ez az oldalad legnagyobb vizuális felülete, érdemes a legjobban kihasználnod, mert a látogatóid ezzel találkoznak először! A legtöbbször olyan képeket fedezek fel itt, aminek semmi keresnivalója a borítókép helyén és parlagon hagyott lehetőség, hogy át add magadról a legfontosabb információkat. Ha csak a logód van kint, vagy egy fotó, vagy egy nem odaméretezett valami, ami kilóg a megadott méretből akkor javításra szorul a borítóképed.

A borítóképet tekintsd úgy, mintha éppen egy idegennek mutatkoznál be. Ebben az esetben röviden elmondod magadról a legfontosabbakat ugye? Mivel foglalkozik a vállalkozásod? Mit csinálsz? Milyen problámát oldasz meg? Mik a legfontosabb szolgáltatásaid? Na! Ez legyen rajta. 🙂

Ezt persze próbáld meg ízlésesen átadni, ne egy zsúfolt valamit csinálj, ami már átláthatatlan. A lényeg, hogy azonnal derüljön ki, mit csinálsz. Ha ezt egyetlen képpel át tudod adni, az is szuper! De annak a képnek nagyon ütnie kell és informatívnak kell lennie.

Példa jó profil képre:

Itt még azt lehetne javítani, hogy mobilra optimalizált legyen a borító kép, azaz az információk a kép közepén jelenjenek meg. A mobilnézetben ugyanis csak ez jeleneik meg és az emberek 70%-a már mobilról netezik, így ezt neked is fontos figyelembe venned.

Példa mobilra optimalizált borítóképre:

+1 technikai tipp! A Facebook borítókép mérete 820×360 pixel. Ez azért fontos, mert ha nagyobbat teszel ki, levágja a képet és csúnyán fog megjelenni. Ha nem értesz nagyon a grafikai munkákhoz, ajánlom neked a Canva-t, ahol sablonokkal tudsz dolgozni. Így biztos jó lesz a méret és egyszerűen tudsz szerkeszteni nagyon pofás képeket.

-névjegy, történet szakasz: ügyelj arra, hogy a Facebook oldal névjegy szakasza bőségesen ki legyen töltve. A leendő vásárlóid szeretnének minél többet megtudni rólad és minél többet tudnak, annál nagyobb lesz a bizalom.

Ne legyél lusta kitölteni ezeket a mezőket!

Írd le magadról, hogy mi a célja a tevékenységednek, milyen problémát oldasz meg a vásárlóidnak, mikor indultál, mitől különleges a vállalkozásod. Ide minden publikus elérhetőségedet tedd ki! Weboldal, email, telefonszám, üzleted címe, ha van.

A Facebook oldalaknál van lehetőség megadni egy történetet is. Ez hosszabb terjedelemben engedi, hogy kifejtsd azt, hogy indultál el, mi volt a kéztetés hogy belevágj. Egy jó sztori már önmagában is képes eladni! Írd össze ezeket, tegyél hozzá képeket, legyen nagyon informatív.

-profilkép: a Facebook oldalad profilképe is különösen fontos. Sok esetben csak ezt látják az emberek, például amikor kommentelsz, vagy üzenetet írsz nekik a messengeren. Itt is arra gondolj, hogy már a kép alapján fel kell téged ismerjenek. Ha csak a logódat teszed ki, nem biztos nyertél vele. A legjobb, főleg induló vállalkozásoknak, mikrovállalkozásoknak, akik jellemzően egyedül dolgoznak vagy kevés munkatárssal, ha a saját arcképedet teszed ki. Gondolj bele! A Facebook még nem vesztette el a fő funkcióját amiért létrejött, az-az hogy emberek tartsanak kapcsolatot emberekkel. A vállalkozásod mögött is egy személy áll, TE!

A profilkép is lehet designos és fontos is! Profi fotó, amire a vállalkozásod logóját is ráteheted ízlésesen.

2. Értékes tartalmak

A legtöbbször arra koncentrálunk, hogy folyamatosan magunkat reklámozzuk az oldalunkon és minden posztunk erről szól. Ez nagy hiba! Képzeld csak magad a követőid helyébe. Folyamatosan kapod arcba a reklámot, mindig csak vásárolj, vásárolj, vásárolj. Ez mérhetetlen unalmas.

Kövesd a 80/20-as szabályt!

Azaz. 10 posztból 8 az legyen érdekes és hasznos a követőidnek, a maradék kettő pedig szóljon az eladásról. A 8 posztban adj nekik értéket, segíts nekik megoldani a problémájukat egy-egy cikkel, tanáccsal. Használhatsz mémeket is, de ezzel vigyázz, nehogy mémoldallá változz. Hidd el könnyű átesni a ló túloldalára, hiszen a vicces posztok jól működnek és ragadnak majd rád a követők. De ez számodra egyáltalán nem lesz hasznos, hiszen ezek az emberek nem a termékedet követik, hanem a vicces tartalmakat. Valószínűleg sosem fognak vásárolni tőled és neked értékes, elkötelezett követőkre van szükséged. Tanítsd őket, segíts nekik és hosszútávon egy remek közösséget fogsz építeni.

3. Ne told a gagyit

Amit kiteszel posztot az menjen át egy minőség ellenőrzésen. A vizuális tartalom mondjuk egy kép, ne legyen elcsépelt és unalmas. Ha már te is találkoztál valahol azzal a képpel, elhiheted, hogy sokan használják. Te különböztesd meg magad, csinálj egyedi tartalmat! Semmi esetben sem legyen pixeles a kép, homályos vagy vízjeles. (más oldalakról levett tartalmak, amiken úgynevezett vízjellel védenek).

A szövegben ne legyen hibák, legyen könnyen érthető. Használj nyugodtan odaillő emojikat, de itt is csak módjával, ne szórd tele, mert olvashatatlanná válik.

4. Válaszolj!

Ha valaki a posztod alá ír egy kommentet, válaszolj neki! Még akkor is, ha zagyvaságot írt, vagy éppen nem ért veled egyet valamiben. Az utóbbi esetben ne ess neki, csak nyugtázd, hogy érted az álláspontját és köszönöd a véleményét.

Ez azért fontos, mert így növeled az közönséged elköteleződését. Gondolj bele, ha valaki az utcán rád köszön, vagy kérdez valamit, vagy egy ismerősöd megdícsér, akkor a való életben reagálsz rá. Megköszönöd, mosolyogsz, vissza köszönsz.

Csináld ezt ugyan így és a követőid szeretnek majd veled kapcsolatba lépni, kommunikálni.

5. Érd el őket!

Sajnos a legtöbb esetben már nem jut el a mondandód a követőidnek, hiszen a Facebook korlátozza a megjelenéseket. Ezeket organikus elérésnek hívjuk, azaz leegyszerűsítve ezek az ingyenes megjelenések, amik azért bukkannak fel a követőid hírfolyamán, mert a Facebook úgy gondolja, hogy érdekes lehet számára és nagyon elkötelezett rajongó. Ez az organikus elérés mindössze 1-1,5%-a a lájkolóidnak.Tehát ha van 1000 lájkolód, az körülbelül 10-15 embert fog elérni.

Ennek kb. semmi értelme. Mintha egy nagy teremben 1000 embernek beszélnél, de csak az első sor hallja. Ilyenkor szükséged van egy kis erősítésre, meg kell emelned a hangod! A posztokkal is ezt kell tenned, ki kell emelned, hogy lássák!

Biztosan találkoztál már a Facebook hirdetésekkel és kiemelésekkel. Használd bátran. Ha egy-egy fontosabb posztot 1000-1500 forintért kiemelsz, akkor már sokkal több emberhez fogsz eljutni. Neked ez fontos, hiszen azért írod a posztot, hogy az célba érjen.

TIPP: soha ne használd a posztok alatt lévő kiemelés gombot. Ez egy kényelmi funkció, amit meg is fizetsz. Egységnyi pénzből kevesebb embert fogsz elérni, tehát drágább lesz a hirdetésed. Ez helyett használd a Facebook Hirdetéskezelőt és onnan emeld ki a posztodat.

TIPP 2: A posztokat mindig a követőidnek emeld ki, ne csábulj el és ne lőjj egy nagy célcsoportra.

Hasznos volt? Köszi, hogy elovastad, remélem segít és felhasználod a tanácsaimat!

Ha szeretnéd, hogy neked is kielemezzem a Facebook oldalat, csak írj ide egy kommentet az oldaladdal.

Legyen sikeres napod!