A szemműtétem közben elemeztem a klinika marketingjét és erre jutottam…

Nem régen túl estem egy lézeres látásjavító műtéten. Régóta terveztem, és most beadtam a derekam. Egyből megfogott a magánklinika ahol voltam, az elejétől a végéig szépen végig vezettek a marketing futószalagukon, hogy a végén többszázezer forintot adjak oda nekik a lehető legnagyobb örömmel.

Mindig irigyeltem az egészségügyben tevékenykedő cégeket, hiszen az ügyfél már úgy keresi fel őket, hogy erős problématudattal rendelkezik. Évek óta gyötri a hátfájdalom, rosszul lát vagy bármilyen fájdalmas egészségügyi problémája van, ami megnehezíti az életét. Így az értékesítést legnehezebb része már ki van pipálva, már csak be kell csalogatni a delikvenst a rendelőbe.

De hogyan csinálták és hogyan tudsz ebből tanulni?

Facebook hirdetés alapján találtam meg a klinikát és egy egészen vonzó csalival dolgoztak – 100.000 forint kedvezmény a műtét végösszegéből ingyenes vizsgálattal.

A csali (vagy nevezhetjük vásárló mágnesnek is) egy olyan terméknek, szolgáltatásnak kell lennie, ami bevonzza a vásárlót hozzád és a hülyének is megéri megvennie. Ez a vásárló szállító futószalagod első állomása. Lehetőleg legyen ingyenes vagy nagyon alacsony áron. Ha maradunk a szemészeti példánál, akkor ilyen csali termék volt az ingyenes látásvizsgálat, de a 100.000 Ft kedvezmény is.

A hirdetés egy landoló oldalra vezetett, ahol kitöltöttem egy alkalmassági tesztet. A teszt , egy előzetes felmérés két okból is zseniális eszköz.

– automatikusan kiszűrik azokat az érdeklődőket, akik nem fognak vásárolni és nem kell több időt fordítani rájuk.

– egy sikeres teszt kitöltése apró elköteleződést vált ki az érdeklődőből. Így ha ezen átmegy, valószínűleg már nem keres fel újabb és újabb cégeket, mert tudja hogy itt megoldást kap a problémájára.

– megkapod az adatait, amit feltudsz használni utánkövetésre. (feltudod hívni, írni tudsz neki emailt)

Az ingyenes látásvizsgálatra megérkezve azt tapasztaltam, hogy minden szemészeti munkatárs a recepcióstól kezdve az orvosokig és az asszisztensekig arra van kiképezve, hogy az érdeklődőből vásárlót generáljon.

A vizsgálat után egy páciens koordinátorhoz kerültem, aki bemutatta a szolgáltatásokat, megtudtam az árakat és nem volt olyan lehetőségem, hogy nem kérem. 🙂 Persze megtehettem volna, de a kérdést is tökéletesen tették fel. Ezt a kezelést vagy a másikat kérem?

Fizetési lehetőségekben nem volt hiány. Készpénz, bankkártya, átutalás, részletfizetés. Mindegy mi, csak valahogy pénzt hagyjak náluk.

Hozzátenném, hogy természetesen mindent az ügyfél érdekében végeztek és nem gondolom, hogy dollárjelek kattogtak a szemük előtt. Mindenképpen a páciens egészsége a fő cél és hogy megvalósujon a csere (látás egy bizonyos összegért cserébe).

Egy vállalkozás szerintem akkor tökéletes, ha valóban értéket ad a vásárlónak és megoldja a problémáját, persze a megfelelő ellenértékért cserébe. Öröm volt végig nézni a kidolgozott marketing gépezetüket, aminek a vége a fizető és elégedett ügyfél volt.

Plusz pont, hogy a váróban ingyen kakaó volt!

MIT LEHETETT EBBŐL TANULNI?

– szerezz folyamatosan érdeklődőket

– legyen egy kiépített rendszer arra, hogyan lesz az érdeklődőből vásárló

– találd meg, hogy milyen problémára ad választ a szolgáltatásod vagy a terméked

– mindenki aki veled dolgozik az egy célért dolgozzon és legyen kiképezve minden eshetőségre – avasd be a részletekbe!

– gyárts elégedett ügyfeleket, mindig adj egy kicsivel többet, mint amit vártak – akár csak egy forró kakaóval 🙂

Köszi, hogy elovastad,

Legyen sikeres napod!