Koronavírus vs. Facebook hirdetés: Így lett 50.000 Ft-ból 320.000 Ft bevételem

Ebben a bejegyzésben szeretném megosztani veled egy nagyon friss tapasztalatomat egy esettanulmány formájában. Március elején még nem hittem volna, hogy egy darab pólót is eltudunk adni bárkinek az I LovePóló vállalkozásommal. Egy ideig viseltük a elbevételenedést, de megelégeltem és neki álltam kidolgozni a módját annak, hogyan tudnánk akkor pólókat értékesíteni, amikor senkinek sincs rá égető szüksége. Ezt nem kell magyaráznom pont neked, hiszen tudod, hogy ha most nem lépsz, akkor nem tuod miből kitermelni a kiadásaidat. Nálam is ugyan ez a helyzet, fizetni kell a munkatársakat és megannyi fix költséget a vállalkozásban.

Remélem tudok neked ezzel segíteni, hiszen ez a célom. Lefogok írni mindent, hogy mit csináltam, amit te is másolhatsz. Lehet most azt hiszed, hogy a termékedet lehetetlen eladni. Biztosan van ilyen is! Hiszen a Pólóágyú vállalkozásommal, amit rendezvényekre viszünk ki, nem tudok mit kezdeni. Max cukorkákat lőhetnék a város fő terén, hogy örüljenek az emberek. Ha ilyen bevételi forrásod van, akkor sajnos kicsit jobban meg kell járatnod az agyad és kitalálni, hogy mit tudsz még értékesíteni.

50.000 Ft-ból 320.000 Ft – ezek szükségesek hozzá

– egy jó ajánlat
– egy landing oldal
– egy Facebook hirdetés figyelemfelkeltő kreatívval
– (+megfelelő hirdetés beállítások)

Nézzük az első hozzávalót, az ajánlat!

Fogd a termékeidet és szolgáltatásaidat és gyúrj össze belőlük egy rendkívül jó ajánlatot, amit ebben a helyzetben is megéri megvenni, hiszen csak nyerhet vele a vásárló. Ha nem muszáj, akkor ne nyúlj az árengedmény pánikgombhoz, hiszen ezzel csupán a saját termékeddel szúrsz ki. Ne elvegyél az értékből, ha nem adj hozzá még többet!

Ez volt az én ajánlatom: vegyél minimum 2 db pólót és ajándékba kapsz még egyet, plusz összegtől függetlenül ingyenesen házhozszállítjuk!

Ez egy elég ütős ajánlat, sőt még kiegészítettem egy társadalmi felelősségvállalással is: a profitunk felét felajánlottam az egészségügyi dolgozók segítésére. Így tulajdonképpen egy WIN-WIN-WIN szituáció jött létre. Én is nyertem vele, a vásárló is, és együtt, ha csak egy kicsit is, segítjük a jelenlegi helyzetet elviselhetőbbe tenni.

Nincs más dolgod, mint összerakni egy ehhez hasonló ajánlatot és az első lépéssel meg is vagy. Legyél nagyon kreatív, minél jobb az ajánlat, annál nagyobb lesz a vásárlási kedv is!

A következő lépés a rendszer lelke, a landing oldal.

Mi a landing oldal? Magyarul érkező oldal, ahová landolnak a látogatók a hirdetésre kattintás után. Ez egy olyan oldal, ami kizárólag azt a célt szolgálja, hogy vásároljanak és úgy van felépítve, hogy minden információt megtalál rajta a látogató áttekinthetően. Tulajdonképpen ez az oldal fogja eladni a termékedet, ezért ezt nagyon ki kell dolgoznod. Nem biztos, hogy ez a terjedelmét jelenti elsősorban, de tudjuk, hogy minél részletesebb egy ilyen oldal, annál nagyobb lesz a konverziós arányod.

Részletezd az ajánlatodat, írj le minden előnyét, rakd tele CTA-val (call to action, azaz cselekvésre késztetés).

Ha webshopod van, akkor is érdemes egy külön landing oldalt létrehoznod az ajánlatodnak, hiszen sokkal több információt tudsz átadni ezen keresztül. Ez a lépés tényleg a legfontosabb, ezért becsülettel ki kell dolgoznod, meg kell tervezned. Erre ne sajnáld az idődet.

Ha ezekkel elkészültél, jöhet a harmadik lépés, a Facebook hirdetés beállítása, én most így dolgoztam:

Konverziós céllal dolgoztam, azaz úgy optimalizálta a FB a hirdetést, hogy azoknak jeleníteni meg, akik nagyobb eséllyel hajtanak végre konverziót, jelen esetben vásárlást az oldalon. Egy nagyobn egyszerű képpel dolgoztam, konkrétan egy fotóval, ezen nem szerepelt semmilyen szöveg, csak én és a póló volt rajtam. Célcsoportkutatásra most nem volt idő, ezért korosztályban határoztam csak meg a szűkítést, 25-40 év között.

Dinamikus kreatívokat használtam, azaz megadtam több szöveget, címet, leírást a hirdetéshez, ebből kiválasztja a FB azt kombinációt, ami a legjobban működik. Ez nagyon jó funkció, neked is használnod kell!

Lássuk az eredményt:

A hirdetési kattintási költsége 12 Ft volt és összesen 4050 kattintás érkezett. Egy gyors szorzás és meg is kapjuk, hogy mennyibe került a hirdetés, pontosan 48.600 Ft volt. A hirdetés 7 napig futott, ami 319.620 Ft bevételt generált, ez 48 db rendelésből állt össze.

Ezekeből az adatokból könnyen kiszámolhatjuk, hogy egy vásárló megszerzése 1012 Ft-ba került és a konverziós ráta 1,2% volt, ami átlagosnak tekinthető.

Napi 7142 Ft-ot költött a hirdetés és átlagosan naponta 20.974 Ft értékben érkezett be rendelés. Tehát naponta átlagban háromszoros megtérülése volt a hirdetésnek. De ez az adat igazából nem is fontos nekünk, mert összeségében nézve 50.000 Ft hirdetés végül 6,4x-es bevételt eredményzett.

Vajon megérte?

Az anyag költség, az ingyenes szállítás, valamint a hirdetés összesen: 203.540 Ft-ba került. Egy egyszerű kivonás és meg is kapjuk, hogy 116.080 Ft “profitunk” lett 7 nap alatt. Na már most, azért tettem idézőjelek közé, mert ebből még a munkabér nincs levonva. De ez már tisztán a vállalkozás működésére tudjuk fordítani.

Mit gondolsz, megérte?

Szóval ne késlekedj, rakd össze az ajánlatodat, a hirdetésed és a landing oldaladat és hajrá! Én is megyek gyorsan újraindítom a hirdetést nagyobb költségkerettel. 😉